Nye elever/forældre

På Søndre Skole byder vi gerne nye elever og forældre velkomne. Vi er stolte af vores skole og de resultater vores elever opnår. Derfor glæder vi os, når elever eller forældre aktivt vælger skolen til.

De børn, der bor i et defineret skoledistrikt, har altid krav på at blive optaget på distriktsskolen. Hvis du er i tvivl om barnet har bopæl i skoledistriktet kan du se et kort over Viborg Kommunes skoledistrikter her: https://kommune.viborg.dk/Borger/Boern,-unge-og-familie/Skoler/Skolerne. Du er også velkommen til at kontakte skolen, så hjælper vi gerne.

Optagelse af elever i anden skole end distriktsskolen må ikke udløse yderligere klasser. Der kan optages børn fra andet skoledistrikt til og med elev nr. 25 i hver klasse.

Når du har et ønske om, at få dit barn indskrevet på Søndre Skole skal du kontakte os. Du vil så blive inviteret til et møde med en repræsentant for skolens ledelse. Her hører du nærmere om skolen og vi drøfter de forhold, der er vigtige ved et skoleskift for netop dit barn