Skolestart

I Danmark er børn undervisningspligtige fra august i det kalenderår de fylder 6 år. Du kan læse om skoleindskrivning i Viborg Kommune her https://kommune.viborg.dk/Borger/Boern,-unge-og-familie/Skoler/Skolesta…

Forud for indskrivningen har vi åbent hus, hvor du og dit barn er velkomne til at komme og få en smagsprøve på hverdagen i skolen. Datoer for åbent hus vil fremgå af skolen hjemmeside, vores facebookside og på AULA.

Når dit barn er indskrevet på Søndre Skole, modtager du sammen med de øvrige forældre på årgangen en invitation til et orienteringsmøde. Her fortæller vi om skolen og hverdagen i børnehaveklassen og SFO. Du bliver også inviteret til en TOPI-overleveringssamtale, hvor vigtig viden om barnet overleveres fra forældre og børnehave til skolen.

Når vi har dannet de nye børnehaveklasser, holder vi ”børnehaveklasseaften”. Her møder eleverne deres nye klassekammerater. De er sammen med de nye kammerater, børnehaveklasseleder og SFO-pædagog i en times tid, hvor de dels ”laver lektier” dels ”holder frikvarter”. Begge dele er vigtige elementer i en 6-årigs opfattelse af indholdet i skoledagen..