Forbud mod energidrik

Ordensregel vedr. forbud af energidrikke på Søndre Skole

Skolebestyrelsen har besluttet, at det ikke er tilladt for elever at medbringe eller indtage energidrikke på Søndre Skole. -Forbuddet er indført med afsæt i Sundhedsstyrelsens anbefaling om, at børn ikke bør drikke energidrikke.

Hvis en af skolens voksne opdager, at en elev er i besiddelse af en energidrik, anmoder den voksne eleven om at udlevere energidrikken til den voksne.  Efterfølgende afleveres energidrikken på kontoret, hvorefter den eventuelt kan afhentes af elevens forældre. – Hvis eleven i situationen argumenterer for, at den pågældende drik ikke er egentlig energidrik, kan drikken fortsat inddrages af den voksne. I disse tilfælde afklarer ledelsen og den pågældende voksne efterfølgende, hvorvidt drikken af den voksne fremadrettet bør vurderes som en energidrik. Energidrikke indeholder typisk sukker og et højt indhold af koffein.